داروی Tresibaدر انگلیس تایید شد

داروی degludecکه یک انسولین بسیار طولانی الاثر پایه می باشد توسط شرکت  نوو نوردیسک با نام تجاری Tresibaتولید شده است، استفاده از این انسولین برای کودکان و نوجوانان درانگلیس تایید گردید.

بررسی Tresibaدر کارآزمایی BEGIN YOUNG 1که اولین کارآزمایی برای بررسی طولانی مدت انسولین degludecدرکودکان مبتلا به دیابت نوع 1 بود، انجام شد.

نتایج این کارآزمایی نشان داد انسولین degludecیا  Tresibaبه کنترل دراز مدت گلایسمیک  در کودکان  کمک می کند و به همین دلیل این نوع انسولین به عنوان یک گزینه ی موثر برای مدیریت دیابت نوع 1 درمیان کودکان و نوجوانان یک تا 17 ساله معرفی گردید.

دیابت نوع 1 تنها در انگلستان حدود 24 هزار کودک را در گیر کرده است، دیابت  نوع 1 درکودکان رایج تر از دیابت نوع 2 است در حقیقت  96 درصد از کودکان  مبتلا به دیابت به دیابت نوع 1 مبتلا  هستند.

 دکتر Tresibaمتخصص غدد کودکان بیمارستان دانشگاه  Norwichو سرپرست این کارآزمایی  می گوید: در دیابت کودکان و نوجوانان هدف کنترل قندخون با حداقل عوارض جانبی است که این یک اولویت  کلیدی محسوب می شود، با این حال بخش بزرگی  از جوانان مبتلا به دیابت  قادر به دستیبابی به این اهداف با انسولین های موجود در بازار نیستند. انسولین های  طولانی الاثر مانند  Tresibaبرای رسیدن  به این هدف گزینه ی خوبی می باشند. پزشکان می توانند از انسولین degludecبرای افراد جوانتر مبتلا به دیابت و همچنین بزرگسالان استفاده کنند.

منبع: www.diabetes.co.uk/news/2015/mar/tresiba-approved-in-the-uk-91708645.html